18.08.2009

Органами прокуратури проведено перевірки у медико-соціальних експертних комісіях

Як засвідчила перевірка в Луганському комунальному закладі «Обласний центр медико-соціальної експертизи» на території області функціонує 26 медико-соціальних експертних комісій (надалі МСЕК), у тому числі 4 обласних, 8 спеціалізованих, 14 міжрайонних.

Незважаючи на майже щорічне збільшення кількості лікарів, які працюють у МСЕК на постійній роботі, до цього часу їх мережа не повністю укомплектована за штатним розписом.

А саме, за штатним розкладом передбачено 105,5 одиниць лікарів-експертів, фактично працюють 93 лікаря, у зв’язку з цим укомплектованість кадрами складає 88,2 %, із них лікарів-реабілітологів - 20, фактично працюють – 13 (65 %).

Це, в першу чергу, стосується лікарів-реабілітологів та психологів, до функціональних обов’язків яких входить така важлива  ділянка роботи МСЕК як організація та координація роботи з реабілітації інвалідів, складання індивідуальних програм реабілітації та контроль за їх виконанням.

Упродовж минулого року закладами МСЕК області складено 31419 індивідуальних програм реабілітації інвалідів, що складає 87,1 %, із них первинно визнаним інвалідам видано 7891 програм (обсяг складає 88,2 %), повторно визнаним - 23528 (обсяг складає 86,8 %), що є порушенням Положення про медико-соціальну експертизу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.02.92 року за № 83.

За наслідками прокуратурою області внесено подання до Луганського комунального закладу «Обласний центр медико-соціальної експертизи».

         Проведеною прокуратурою міста Свердловська перевіркою діяльності Свердловської медико-соціальної експертною комісії встановлено, що під час надання статусу інваліда, або повторного огляду інвалідів, які вже мають такий статус, медико-соціальною експертною комісією  не у повній мірі приймаються заходи щодо соціального захисту інвалідів з врахуванням здібностей до професійної і побутової  діяльності інваліда. Зокрема, індивідуальні  програми  реабілітації інвалідів складаються без індивідуального підходу до особистості інваліда та його захворювання, що свідчить про формальний підхід у роботі.

Так, як правило, майже у всіх випадках пропонується медична реабілітація, відновна терапія, консультації з соціальної та побутової реабілітації,  лише в одиничних випадках - санаторно-курортне лікування та допоміжні засоби реабілітації, однак інші види реабілітації (фізична, фізично-спортивна, професійна, трудова) та вироби  медичного призначення взагалі не рекомендуються.

Крім цього не здійснюється і належний контроль за виконанням реабілітаційних програм. За вказаними фактами прокурором міста на ім’я голови Свердловської МСЕК внесено припис, розгляд якого триває.

На аналогічні порушення реагував прокурор міста Красний Луч,  до Краснолуцької МСЕК внесено подання.

         Прокурором міста Сєвєродонецька в міжрайонній медико-соціальній експертній комісії виявлені факти порушень вимог п. 32 Положення про МСЕК щодо направлення довідок МСЕК та індивідуальних програм реабілітації інваліда в триденний строк до управління праці та соціального захисту населення міської ради, на території якої проживає інвалід та копії програми підприємству, установі та до організації, яка зобов’язана надавати соціальну допомогу і здійснювати реабілітацію інваліда.

Також вибірковою перевіркою особистих медичних карток інвалідів виявлені одиничні випадки порушення строків встановлення інвалідності.

У зв’язку з цим прокурором міста на адресу міжрайонної медико-соціальної експертної комісії внесено подання.

 

Прокуратура Луганської області

 
 
 
кількість переглядів: 77076